Dowiedz się więcej o tym, w jaki sposób Electrolux dba o zrównoważony rozwój.

Ostatnia aktualizacja 21.04.2021 09:18

Problem

  • Jak Electrolux działa na rzecz zrównoważonego rozwoju?

Dotyczy

  • Ochrona środowiska
  • Zrównoważony rozwój
  • Misja

Rozwiązanie

W Electrolux bardzo poważnie podchodzimy do zrównoważonego rozwoju. Zdajemy sobie sprawę, że jeśli nie zaczniemy działać już dziś, jutro może być za późno. Jako firma chcemy być zaangażowani i odpowiedzialni. Chcemy inspirować i ułatwiać ludziom podejmowanie świadomych, ekologicznych decyzji.  Dlatego przygotowaliśmy strategię zrównoważonego rozwoju For the Better 2030, która określa nasze zobowiązania oraz działania, które będziemy podejmować, aby osiągnąć wyznaczone cele. Naszą strategię podzieliliśmy na trzy obszary: Better Solutions (Lepsze Rozwiązania), Better Company (Lepsza Firma) oraz Better Living (Lepsze Życie).

 Co to oznacza?

 Lepsze rozwiązania

  • Chcemy być liderem rozwiązań oszczędzających energię i inne zasoby. W 2020 roku nasze najbardziej energo i wodooszczędne urządzenia stanowiły 26% naszej sprzedaży w ujęciu ilościowym i 36% w ujęciu wartościowym.
  • Stawiamy na recykling i dążymy do ponownego wykorzystywania materiałów w naszych produktach i w naszej działalności. W 2020 roku wykorzystaliśmy do produkcji 6.800 ton przetworzonego plastiku. W naszych europejskich fabrykach wyeliminowaliśmy już  jednorazowe naczynia z tworzyw sztucznych, takie jak plastikowe butelki, sztućce, kubki czy pojemniki na jedzenie i zastąpiliśmy je przedmiotami wielorazowego użytku lub wykonanymi z materiałów nadających się do kompostowania, takich jak karton, papier czy bioplastik.
  • Rezygnujemy z wykorzystywania niebezpiecznych materiałów. W tym celu stworzyliśmy specjalne narzędzie Eco@web chemical management, które pozwala lepiej zarządzać tym procesem.

 

Lepsza firma

  • Zobowiązaliśmy się stać się firmą neutralną klimatycznie do 2030 roku. Sukcesywnie zwiększamy udział energii odnawialnej i ograniczamy zużycie paliw kopalnych. Pracujemy także nad jak najbardziej efektywnym wykorzystywaniem energii. Od 2015 roku udało nam się już ograniczyć emisję CO2 w naszych fabrykach o ponad 70%.
  • Działamy etycznie, szanujemy prawa człowieka i stawiamy na różnorodność. Mamy firmowy Kodeks Etyczny, który obowiązuje wszystkich pracowników, a także określa nasze oczekiwania w stosunku do naszych partnerów biznesowych. Już ponad 79% naszych pracowników wzięło udział w szkoleniu antykorupcyjnym. Stworzyliśmy także zespół Diversity & Inclusion, który przygotowuje programy edukacyjne i kampanie informacyjne dla pracowników.
  • Mamy wymagania ekologiczne w stosunków do naszych dostawców. Już 74% naszych najważniejszych dostawców materiałów zobowiązało się ujawnić poziom emisji dwutlenku węgla i podjąć zobowiązania, aby go systematycznie zmniejszać. Dążymy też ograniczenia emisji CO2 w transporcie, m.in. wybierając transport kolejowy i intermodalny. W ten sposób od 2015 roku udało nam się zmniejszyć emisję CO2 w transporcie o 24%.

 

Lepsze życie

 

  • Dążymy do tego, aby zrównoważone jedzenie stało się preferowanym wyborem. W tym celu stworzyliśmy w naszej firmie Food Foundation - fundację, która inicjuje i wspiera projekty edukacyjne prowadzone przez nasze oddziały na całym świecie. W Polsce, we współpracy z Bankami Żywności, przygotowaliśmy warsztaty dla uczniów szkół podstawowych Food Heroes, podczas których dzieci uczą się, jak prawidłowo się odżywiać i co robić, aby nie marnować jedzenia. Zajęcia z dziećmi prowadzą nasi pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego.  
  • Chcemy sprawić, aby nasze ubrania służyły nam dwa razy dłużej i miały o połowę mniejszy wpływ na środowisko. Mówimy zdecydowane NIE tzw. śmieciowej modzie. Chcemy uczyć jak odpowiednio dbać o ulubione ubrania, żeby cieszyć się nimi jak najdłużej. Na pytanie jak to robić, odpowiada nasza globalna kampania Make It Last, w której wspierają nas eksperci m.in. Tomasz Ossoliński oraz influencerzy.   
  • Dbamy o przyjazne środowisko domowe oferując inteligentne rozwiązania związane z czystym powietrzem, wodą i podłogami. Dążymy do tego, aby nasze urządzenia pomagały w utrzymaniu czystości, owocującej lepszym samopoczuciem i zdrowiem.

 

Cieszymy się, że nasze zaangażowanie i osiągnięcia w dziedzinie zrównoważonego rozwoju są zauważane i doceniane. W 2020 roku otrzymaliśmy dwie najwyższe oceny „A” od organizacji non-profit CDP, za nasze działania związane z ochroną klimatu i troską o zasoby wodne. Zostaliśmy także uznani za lidera zrównoważonego rozwoju w branży trwałych dóbr konsumpcyjnych w prestiżowym rankingu Dow Jones Sustainability Index (DJSI) World and Europe. To tylko dwa przykładowe wyróżnienia.   Więcej informacji na temat naszych nagród i wyróżnień znajdziesz tutaj.

Jeśli chcesz lepiej poznać naszą strategię zrównoważonego rozwoju zapraszamy do przeczytania naszego raportu.