Problem
- Suszarka nie uruchamia się
- wyświetlacz suszarki nie pokazuje żadnych symboli, suszarka nie działa
Dotyczy
- Suszarki
Rozwiązanie
W żaden sposób nie zalecamy samodzielnego podejmowania jakichkolwiek napraw elektrycznych, powinny one być zawsze wykonywane przez wykwalifikowanego technika.
1. Sprawdź czy twoja suszarka ma włączoną opcję opóźnionego startu:
- Jeśli Twój produkt ma wyświetlacz, zobaczysz odliczanie do opóźnionego startu.
- Jeśli produkt nie posiada wyświetlacza, obok symbolu czasu będzie migać kontrolka, np. 4h-8h-12h.
- Jeśli opóźniony start jest włączony i chcesz natychmiast uruchomić urządzenie, możesz wyłączyć funkcję opóźnionego startu.
- Aby wyłączyć ustawienie opóźnionego startu, wyłącz urządzenie, a następnie włącz je ponownie.
- Jeśli to nie zadziała, zapoznaj się z rozdziałem o opóźnionym uruchomieniu w instrukcji obsługi urządzenia.
- Pobierz instrukcję obsługi .
3. Możesz rozwiązać problem, resetując suszarkę.
- W tym celu wyjmij wtyczkę z gniazdka, odczekaj 3 minuty, a następnie podłącz ją ponownie.
4. Sprawdź zasilanie urządzenia:
- Wyjmij wtyczkę z gniazdka.
- Podłącz inne urządzenie (np. suszarkę do włosów) i sprawdź, czy działa.
5. Sprawdź, czy któryś z przekaźników nie zadziałał lub nie przepalił się bezpiecznik:
- Zresetuj wyłącznik/urządzenie RCD lub wymień bezpiecznik
- Wyłącznik można zresetować, przesuwając przełącznik do pozycji „ON”.
- Jeśli masz skrzynkę bezpieczników starszego typu, bezpieczniki należy wymienić.
- Aby to zrobić, skontaktuj się z wykwalifikowanym elektrykiem w celu uzyskania pomocy.
6. Sprawdź, czy drzwi są całkowicie zamknięte:
- Zamknij drzwi przed rozpoczęciem programu
- Zanim naciśniesz przycisk start/pauza na suszarce, upewnij się, że drzwi są całkowicie zamknięte.
- Jeśli drzwi nie są całkowicie zamknięte, przycisk start/pauza zacznie migać i cykl się nie rozpocznie.
7. Sprawdź, czy blokada dziecięca jest włączona:
- Jeśli blokada rodzicielska jest włączona, na wyświetlaczu pojawi się symbol kłódki i urządzenie nie reaguje na przyciski
- Aby wyłączyć blokadę, zapoznaj się z artykułem: Suszarka wyświetla symbol kłódki i nie można jej uruchomić
- Pobierz instrukcję obsługi .
8. Sprawdź, czy w Twoim produkcie jest włączona funkcja oszczędzania energii:
- Jeśli suszarka jest w trybie oszczędzania energii, zobaczysz tylko migający przycisk start/pauza.
- Możesz wyłączyć tryb oszczędzania energii, wyłączając i ponownie włączając suszarkę.
- Wybierz cykl suszenia i naciśnij przycisk start/pauza.
9. Sprawdź, czy świeci się wskaźnik „zbiornik pełny”.
- Urządzenie zatrzyma cykl, jeśli zbiornik na wodę będzie pełny.
- Opróżnij zbiornik i ponownie uruchom cykl.
10. Sprawdź, czy produkt jest podłączony do zewnętrznego odpływu.
- Suszarka zatrzyma cykl, jeśli wystąpi problem z odpływem
- Sprawdź, czy wąż został prawidłowo zainstalowany i czy nie jest skręcony lub załamany.
Ostrzeżenie: Nie zawieszaj kosza na wysokości większej niż 1 m iw razie potrzeby skróć wąż odpływowy, aby nie tworzyły się pętle dłuższe niż 0,5 m.
11. Sprawdź, czy zbiornik na parę jest pełen wody destylowanej (jeśli Twoje urządzenie ma funkcję pary).
- Jeśli zbiornik pary jest pusty:
- Na wyświetlaczu pojawi się komunikat informujący o konieczności uzupełnienia zbiornika pary wodą destylowaną.
- Napełnianie zbiornika pary:
- Kiedy używasz cyklu parowego na suszarce parowej, zbiornik pary musi być wypełniony wodą destylowaną.
- Używaj tylko wody destylowanej i dopełnij ją do znaku maksymalnego poziomu.
12. Sprawdź, czy zawias drzwi nie jest uszkodzony.
Jeśli zawias drzwi jest uszkodzony, możliwe jest zamknięcie drzwi, ale wyłącznik drzwiowy nie zostanie włączony i urządzenie nie uruchomi się
Jeżeli powyższe porady nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Electrolux.
Ostrzeżenie:
W przypadku napotkania problemów z naszym produktem, zdecydowanie zalecamy powstrzymanie się od jego dalszego używania, dopóki problem nie zostanie w pełni naprawiony. W takiej sytuacji zalecamy odłączenie urządzenia od źródła zasilania i nie podłączanie go ponownie, dopóki nie upewnimy się, że wszystko jest w porządku.
Jeśli napotkasz jakiekolwiek nieprawidłowości, takie jak awarie, przecieki, dymienie lub inne niepożądane zachowanie urządzenia, natychmiast odłącz je od prądu. Ważne jest, aby nie podejmować ryzyka i nie próbować korzystać z produktu, który może być uszkodzony lub niebezpieczny w użyciu.
Po odłączeniu produktu zalecamy skontaktowanie się z naszym Biurem Obsługi Klienta lub serwisem technicznym, aby zgłosić problem i uzyskać pomoc w jego rozwiązaniu. Nasi wykwalifikowani specjaliści będą w stanie udzielić Ci dalszych instrukcji oraz zapewnić profesjonalną opiekę w celu całkowitego naprawienia problemu.