Electrolux: kuźnia talentów, wywiad z Adamem Cich w magazynie MANAGER
We wrześniowym wydaniu magazynu Manager, Adam Cich, Dyrektor Generalny Electrolux w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Rosji i centralnej Azji (CEE), opowiedział między innymi o planach rozwojowych Electrolux w Polsce oraz naszej Centrali sprzedażowej na region CEE ulokowanej w Warszawie.
Electrolux w Polsce
Pierwszy showroom Electrolux powstał w Warszawie w 1926 roku na Krakowskim Przedmieściu. To w nim prezentowano i sprzedawano pierwsze odkurzacze z logo Electrolux. Od tego czasu odkurzacz jest mocno identyfikowany właśnie z naszą firmą. Dzisiaj Electrolux kojarzy się głównie ze sprzętem kuchennym.
„Należeliśmy do pierwszych, którzy wprowadzili na rynek piekarnik parowy. Zastosowaliśmy w nim technologię inspirowaną profesjonalnym sprzętem używanym przez najlepszych szefów kuchni. Warto podkreślić, że jesteśmy jedyną firmą na świecie, która produkuje zarówno profesjonalny sprzęt do restauracji, jak i ten do użytku domowego”. – mówi Adam Cich – „Nie każdy o tym wie, ale nasze urządzenia można znaleźć w ponad połowie restauracji wyróżnionych gwiazdkami Michelin. Zaufanie mistrzów to dla nas powód do dumy.”
W 2006 roku uruchomiono także fabryki Electrolux na Dolnym Śląsku, inwestując tym samym ponad 2 miliardy złotych. Fabryki te są ciągle rozwijane i rozbudowywane. Na bieżąco inwestuje się w procesy technologiczne zwiększające produkcję, w automatyzację i robotyzację, a także zwiększa się zaplecze magazynowe. W zeszłym roku do portfolio czterech fabryk Electrolux dołączyła kolejna, w Zabrzu, kupiona od firmy BEST. Warto podkreślić, że dzisiaj w polskich fabrykach produkowany jest prawie pełen wachlarz produktów – pralki, suszarki, zmywarki, piekarniki i okapy.
Zatrudnienie
W Polsce, Electrolux zatrudnia 5,5 tys. pracowników, z czego 1 tys. to są tzw. białe kołnierzyki, czyli pracownicy biurowi – specjaliści pracujący dla Europy, USA i Bliskiego Wschodu.
„Niewątpliwie dzisiejszy rynek to rynek pracownika, ale nie odczuwamy tego aż tak bardzo, ponieważ udaje nam się wiązać z naszymi pracownikami na dłużej – głównie oferując bardzo dobrą atmosferę, dbałość o ludzi, możliwość samorealizacji. Jednakże, kiedy rekrutujemy, szczególnie na stanowiska wyższego szczebla czujemy, że nasz brand jest rozpoznawalny i dobrze kojarzony jako pracodawca ze względu na skandynawską kulturę pracy, którą pielęgnujemy.” – komentuje Adam Cich.
W wywiadzie podkreślono fakt ulokowania w Warszawie Centrali sprzedażowej, z której zarządzamy ogromnym regionem Europy Środkowo-Wschodniej i centralnej Azji, na który składa się aż 30 krajów. W Warszawie pracuje wielonarodowy zespół, co również jest częścią filozofii i strategii firmy.
Więcej do przeczytania we wrześniowym wydaniu magazynu MANAGER.
Akcesoria do pralek i suszarek
Pranie i suszenie ubrań może być jeszcze prostsze dzięki akcesoriom od firmy Electrolux.
Odkryj jeszcze więcej możliwości w Twojej kuchni dzięki blenderowi Electrolux Explore 7!
Technologia PowerTilt® zapewnia innowacyjny sposób miksowania składników przy znacznie niższej temperaturze niż w standardowych blenderach.
Zdobywaj nowe kulinarne doświadczenia z wielofunkcyjnym piekarnikiem parowym AEG Steam Crisp!
To urządzenie zapewnia doskonałe efekty pieczenia dzięki parze, która nadaje potrawom chrupką skórkę oraz soczysty, miękki i pełen smaku środek.