CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
Strona CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące urządzeń Electrolux. Jeśli wystąpi problem z urządzeniem, należy skorzystać z sekcji Rozwiązywanie problemów. Oferta akcesoriów oferowanych w sklepie internetowym pozwala na lepsze wykorzystanie możliwości urządzeń.
Pralki
1. Czy mogę zainstalować pralkę, używając przyłącza ciepłej wody?
Nie zaleca się instalacji z użyciem przyłącza ciepłej wody. Teoretycznie zawory dopływu wody naszych urządzeń mogą działać w temperaturze do 65 stopni, jednak programy prania nie używają stale ciepłej wody. Stały dopływ ciepłej wody może spowodować pogorszenie efektów prania. Ponadto nasze urządzenia ładowane od góry i od przodu zaprojektowano specjalnie z myślą o podłączeniu do przyłącza zimnej wody.
2. Dlaczego nie mogę znaleźć mojej pralki na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
3. Pralka wyświetla kod błędu. Co to znaczy?
Kody błędów mają różne znaczenie w zależności od zaistniałego problemu. W sekcji Rozwiązywanie problemów podano kody błędów i odpowiadające im rozwiązania.
4. Co oznaczają symbole na pralce?
Dokładne informacje na temat znaczenia symboli umieszczonych na urządzeniu znajdują się w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia. Jeśli instrukcja jest niedostępna, tutaj można pobrać wersję elektroniczną.
5. Dlaczego pralka nieprzyjemnie pachnie?
Nieprzyjemne zapachy, takie jak np. zapach pleśni lub spalenizny, powstają z różnych przyczyn. Opis możliwych przyczyn i sposobów ich usunięcia zawarto w sekcji Rozwiązywanie problemów.
6. Pralka nie działa. Z kim należy się skontaktować w sprawie naprawy pralki?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
7. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do pralki?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Suszarki
1. Dlaczego nie mogę znaleźć mojej suszarki na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
2. Suszarka wyświetla kod błędu. Co to znaczy?
Kody błędów mają różne znaczenie w zależności od zaistniałego problemu. W sekcji Rozwiązywanie problemów podano kody błędów i sugerowane rozwiązania.
3. Co oznaczają symbole na suszarce?
Dokładne informacje na temat znaczenia symboli umieszczonych na urządzeniu znajdują się w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia. Jeśli instrukcja jest niedostępna, tutaj można pobrać jej wersję elektroniczną.
4. Suszarka nie działa. Z kim należy się skontaktować się w sprawie naprawy suszarki?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
5. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do suszarki?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Piekarniki
1. W jaki sposób czyścić piekarnik?
Aluminium można czyścić wodnym roztworem zwykłego mydła. Do czyszczenia stali nierdzewnej można użyć specjalnego środka czyszczącego.
2. Dlaczego nie mogę znaleźć mojego piekarnika na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
3. Piekarnik wyświetla kod błędu. Co to znaczy?
Kody błędów mają różne znaczenie w zależności od zaistniałego problemu. W sekcji Rozwiązywanie problemów podano kody błędów i sugerowane rozwiązania.
4. Co oznaczają symbole na piekarniku?
Dokładne informacje na temat znaczenia symboli umieszczonych na urządzeniu znajdują się w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia. Jeśli instrukcja jest niedostępna, tutaj można pobrać jej wersję elektroniczną.
5. Piekarnik nie działa. Z kim należy się skontaktować w sprawie naprawy piekarnika?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
6. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do piekarnika?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Płyty grzejne
1. W jaki sposób podłączyć płytę elektryczną, ceramiczną lub indukcyjną do zasilania?
Podłączeniem płyty grzejnej do dwufazowego źródła zasilania 2 x 230 V powinien zająć się wykwalifikowany elektryk.
2. Gdzie znajduje się przyłącze węża gazowego płyty grzejnej?
Przyłącze węża gazowego znajduje się po prawej stronie kuchenki.
3. W jaki sposób czyścić płytę grzejną?
Do powierzchni ceramicznych zalecamy użycie środków czyszczących dostępnych w naszym sklepie internetowym. Najpierw należy użyć skrobaka do płyt ceramicznych, a następnie środka czyszczącego do płyt ceramicznych.
4. Dlaczego nie mogę znaleźć mojej płyty grzejnej na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
5. Płyta grzejna wyświetla kod błędu. Co to znaczy?
Kody błędów mają różne znaczenie w zależności od zaistniałego problemu. W sekcji Rozwiązywanie problemów podano kody błędów i sugerowane rozwiązania.
6. Co oznaczają symbole na płycie grzejnej?
Dokładne informacje na temat znaczenia symboli umieszczonych na urządzeniu znajdują się w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia. Jeśli instrukcja jest niedostępna, tutaj można pobrać wersję elektroniczną.
7. Płyta grzejna nie działa. Z kim należy się skontaktować w sprawie naprawy płyty?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
8. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do płyty grzejnej?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Chłodziarko-zamrażarki
1. Moja chłodziarko-zamrażarka nieprzyjemnie pachnie. Jak mogę usunąć ten zapach?
W ofercie firmy Electrolux znajdują się pochłaniacze zapachów przeznaczone specjalnie do chłodziarko-zamrażarek. Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu internetowego i zapoznania się z ofertą pochłaniaczy zapachów. Można je także zakupić online tutaj.
2. Dlaczego nie mogę znaleźć mojej chłodziarko-zamrażarki na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
3. Chłodziarko-zamrażarka wyświetla kod błędu. Co to znaczy?
Kody błędów mają różne znaczenie w zależności od zaistniałego problemu. W sekcji Rozwiązywanie problemów podano kody błędów i sugerowane rozwiązania.
4. Co oznaczają symbole na chłodziarko-zamrażarce?
Dokładne informacje na temat znaczenia symboli umieszczonych na urządzeniu znajdują się w instrukcji obsługi dołączonej do urządzenia. Jeśli instrukcja jest niedostępna, tutaj można pobrać wersję elektroniczną.
5. Chłodziarko-zamrażarka nie działa. Z kim należy się skontaktować w sprawie naprawy chłodziarko-zamrażarki?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
6. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do chłodziarko-zamrażarki?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Okapy
1. W jaki sposób wyczyścić filtry w okapie?
Filtry można umyć w zmywarce lub ręcznie – należy je dokładnie wypłukać i wysuszyć przed ponownym umieszczeniem w okapie. Filtry myte w zmywarce mogą zmienić kolor na biały.
2. Dlaczego nie mogę znaleźć mojego okapu na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
3. Okap nie działa. Z kim należy się skontaktować w sprawie naprawy okapu?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
4. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do okapu?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Odkurzacze
1. Dlaczego nie mogę znaleźć mojego odkurzacza na stronie internetowej?
Na stronie prezentowane są tylko aktualne modele. Jeśli dany model lub model specjalny nie jest dostępny na stronie internetowej, należy skontaktować się ze sprzedawcą, aby uzyskać więcej informacji.
2. Odkurzacz nie działa. Z kim należy się skontaktować w sprawie naprawy odkurzacza?
Jeżeli samodzielne rozwiązanie problemu zgdnie ze wskazówkami zawartymi w sekcji „Rozwiązywanie problemów” okazało się niemożliwe, istnieje możliwość skorzystania z usług licencjonowanego serwisu.
3. Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi do odkurzacza?
Dysponując nazwą modelu i numerem produktu, można łatwo pobrać nową instrukcję tutaj.
Odkurzacze automatyczne
1. Robot przestaje sprzątać i wraca do stacji ładującej. Co się stało?
Prawdopodobnie robot musi się naładować. W tym przypadku przycisk „home” zaświeci się, a robot powróci do stacji ładującej. Przycisk „home” świeci się. Wskaźnik akumulatora i przyciski Uruchom / Wstrzymaj migają, aby wskazać, że robot ładuje się i wznowi pracę w miejscu uprzedniego zatrzymania. Robot naładuje się do 80%, aby wznowić odkurzanie szybciej. Czas ładowania wynosi około 2 godzin. Czas pracy po szybkim ładowaniu wynosi około 80% maksymalnego.
2. Robot wykrywa nieistniejące przeszkody i unika ich (unika odkurzania części podłogi lub dywanu).
Prawdopodobnie w pomieszczeniu są połyskujące podłogi albo/oraz światło słoneczne jest silne. Grube dywany o długim włosiu mogą także spowodować ten problem. Jeśli robot zachowuje się tak regularnie, należy zadzwonić do centrum kontaktowego dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
3. Jak często należy czyścić filtr w robocie?
W celu uzyskania najlepszej wydajności zaleca się czyszczenie filtra po każdych 5 cyklach odkurzania oraz jego wymianę co 6 miesięcy. Filtry oferujemy na naszej witrynie (oraz w aplikacji na urządzenia przenośne).
4. Jaki jest przewidywany przez producenta czas pracy robota?
Z nowym akumulatorem robot odkurza przez około 40 minut. w zależności od rodzaju podłogi (na dkurzanie dywanu zużywa się więcej energii niż odkurzanie twardej podłogi) w trybie normalnym. Odkurzanie w trybie ECO może wydłużyć czas pracy do 60 minut. Odkurzanie w obszarze z dużą liczbą przeszkód może również doprowadzić do szybszego wyczerpania akumulatora.
5. Czy można robotem odkurzać gruby dywan? Jaka jest maksymalna grubość dywanu?
Robot może wspiąć się na wysokość 2,2 cm Uwaga: robot najpierw odkurza wokół dywanu o średnim włosiu (<1,5cm-2,2cm), a później wraca, aby odkurzyć dywan oddzielnie. Robot nie odkurza dywanów o długim włosiu. Kiedy robot dojedzie do krawędzi kontynuuje odkurzanie pozostałej części pomieszczenia.
6. Czy należy na coś szczególnego zwrócić uwagę przy pierwszym odkurzaniu pomieszczenia za pomocą robota?
Przed rozpoczęciem odkurzania należy usunąć z podłogi małe i delikatne przedmioty, jak odzież, sznury od zasłon, papier oraz przewody zasilające. Jeśli urządzenie przejedzie nad przewodem zasilającym i pociągnie go, może dojść do ściągnięcia przedmiotu ze stołu lub półki. Większe/wyższe przedmioty, jak krzesła, można zostawić ponieważ robot ominie je podczas sprzątania. Lustra na ścianie bądź okna od sufitu do samej podłogi (chyba że mają kilkucentymerową ramę) mogą zakłócać działanie robota.
7. Czy mogę używać więcej niż jeden smartfon do sterowania robotem?
Tak, możesz używać więcej smartfonów dla tego samego robota (bez ograniczeń) jeśli konto jest takie same.
8. Wyświetlacz robota jest pusty.
Rozładowane akumulatory. Należy naładować robota.
9. Po wyjęciu akumulatorów i ponownym uruchomieniu robota na wyświetlaczu widać obracającą się animację. Czy to normalne?
Tak, jest to normalne. Po wyciągnięciu akumulatora, odczekaniu 30 sekund i ponownym uruchomieniu robota na wyświetlaczu widać „ruch węża” (tzn. segmenty podświetlone w sekwencji kolistej). w takim przypadku prosimy o kontakt z centrum kontaktowym dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej, w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
10. Robot po włączeniu porusza się pod ścianą. Czy to jest normalne?
Tak, jest to normalne działanie robota. Robot rozpocznie odkurzanie wzdłuż ścian, kierując się do środka.
11. Robot nie odkurza wzdłuż ściany pomieszczenia i odkurza tylko określoną część pomieszczenia. Czy to jest normalne?
Tak, jest to normalne działanie robota odkurzającego duże pomieszcznie. Duże pomieszczenia są dzielone na obszary o powierzchni najwyżej 2 x 2 m.
12. Robot działa z różną prędkością. Czy coś jest nie tak?
Nie. Prędkość zmienia się w zależności od układu pomieszczenia oraz znajdujących się w nim mebli.
13. Czy występuje ryzyko, że robot spadnie ze schodów lub wysoko położonych miejsc w domu?
Normalnie robot rozpoznaje schody, progi i podobne przeszkody, co pozwala mu uniknąć kolizji. Jeśli robot jednak spada, należy skontaktować się z centrum kontaktowym dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej, w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
14. Dlaczego słyszę trzaski, gdy robot odkurza?
Twarde cząsteczki, jak piasek mogą powodować trzaski, gdy są zasysane do pojemnika na kurz z dużą prędkością.
15. Pomieszczenie nie jest prawidłowo odkurzone, a robot powraca do stacji ładującej.
Robot powraca do stacji ładującej, aby naładować baterie. Robot będzie automatycznie kontynuował program odkurzania po naładowaniu akumulatorów (około 2 godziny).
16. Robot wykrywa nieistniejące przeszkody i unika ich (unika odkurzania części podłogi lub dywanu).
Prawdopodobnie w pomieszczeniu są połyskujące podłogi albo/oraz światło słoneczne jest silne. Grube dywany o długim włosiu mogą także spowodować ten problem. Jeśli robot zachowuje się tak regularnie, należy zadzwonić do centrum kontaktowego dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
17. Czasami robot dosć mocno zderza się z przeszkodami (np.: wąskie nogi mebli), czy to jest normalne?
Tak, robot radzi sobie w takich sytuacjach. Jeśli robot zachowuje się tak regularnie, należy zadzwonić do centrum kontaktowego dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
18. Pomieszczenie nie jest całkowicie odkurzone. Robot odkurza tylko krawędź danego pomieszczenia / obszaru (porusza się obok ścian), a następnie przejeżdża do innych pomieszczeń / obszarów.
Robot prawdopodobnie pracuje w trybie wyszukiwania. Może się to zdarzyć, gdy robot nie znajdzie stacji ładującej (może w tym czasie stacja ładująca została przeniesiona). W trybie wyszukiwania robot odkurza jak zwykle, ale wykonuje tylko dwa okrążenia w każdym obszarze, aby szybko pokryć duże obszary. Jeśli wykryje stację ładującą, wstrzymuje odkurzanie i stara się zadokować w stacji.
19. Robot rozpoczął odkurzanie na podłodze (a nie od stacji ładującej), ale aplikacja mówi „Wróć do stacji ładującej,” gdy robot zakończy pracę. Czy to jest problem?
Nie, to jest normalne, robot faktycznie wraca do pozycji początkowej.
20. Dlaczego trzeba tak często wymieniać filtr?
Odkurzanie z czystym filtrem jest wydajniejsze. Czysty filtr pomaga również wyeliminować niemiły zapach i niedrożność układu, które może prowadzić do słabego zbierania kurzu.
21. Kiedy należy czyścić filtr?
W celu uzyskania najlepszej wydajności zaleca się czyszczenie filtra po każdych 5 cyklach odkurzania oraz jego wymianę co 6 miesięcy. Filtry oferujemy na naszej witrynie (oraz w aplikacji na urządzenia przenośne).
22. Dlaczego robot zaczyna wydzielać nieprzyjemny zapach?
Prawdopodobnie pojemnik na kurz oraz/albo filtr nie zostały wyczyszczone. Należy to sprawdzić i postępować zgodnie z instrukcją czyszczenia.
23. Jak często należy czyścić lub wymieniać pojemnik na kurz?
Zawsze, gdy podświetla się ikona pojemnika na kurz. Aby czyszczenie według harmonogramu dało najlepsze efekty należy regularnie opróżniać pojemnik na kurz po każdym odkurzaniu.
24. Co należy zrobić, gdy spadnie wydajność odkurzania?
- Należy sprawdzić filtr i wyczyścić, gdy jest to konieczne. Proszę stosować się do instrukcji czyszczenia w instrukcji obsługi. W celu uzyskania najlepszych efektów zaleca się czyszczenie filtra po każdych 5 cyklach odkurzania oraz jego wymianę co 6 miesięcy.
- Należy sprawdzić obrotową szczotkę, a jeśli jest to konieczne wyczyścić ją. Proszę stosować się do instrukcji czyszczenia.
- Należy sprawdzić szczotkę boczną, a jeśli jest to konieczne wyczyścić ją. Proszę stosować się do instrukcji czyszczenia.
- Należy sprawdzić kanał powietrzny. Wyjąć pojemnik na kurz. Usunąć nagromadzone zanieczyszczenia z kanału powietrznego. Włożyć pojemnik na kurz we właściwe miejsce.
- Umieścić robota w stacji ładującej i pozwolić, by bateria całkowicie się naładowała (3 godziny). Z nową baterią robot będzie odkurzać przez około 1 godzinę w trybie ECO.
25. Jak wymienić szczotkę / szczotkę boczną / pojemnik na kurz?
Proszę stosować się do instrukcji obsługi.
26. Szczotka nie działa dobrze
Wyciągnąć szczotkę obrotową i wyczyść szczotkę oraz łożyska. Usunąć zaplątane włókna przecinając je nożyczkami. Zamontować w odwrotnej kolejności. Szczotkę można zamówić jako część zapasową. (Instrukcja obsługi strona 14. Czyszczenie szczotki obrotowej).
27. Jak zainstalować wirującą szczotkę boczną?
Użyć funkcji magnetycznej, aby zamontować szczotkę boczną w gnieździe pod spodem robota. Uwaga: Jeśli włosie wymaga wyprostowania, wystarczy zanurzyć szczotkę boczną w gorącej wodzie. Włosie powinno całkowicie wyschnąć przed ponownym zamontowaniem szczotki bocznej. Uwaga! Jeśli robot ma odkurzać pomieszczenia z wykładziną, należy zdemontować szczotkę boczną, aby uniknąć jej uszkodzenia.
28. Jak wyczyścić przód oraz okno kamery?
Zetrzeć kurz z okna kamery suchą, miękką ściereczką. Nie naciskać mocno na szybę okna lasera! Większe zabrudzenia można wyczyścić łagodnym detergentem.
29. Czy można zostawiać robota podłączonego do stacji łaującej, gdy nie jest użytkowany?
Aby poprawić wydajność i wydłużyć żywotność akumulatora (Stacja ładowania musi być stale podłączona do zasilania!):
- Nieużytkowanego robota zawsze trzymać w stacji ładującej.
- Po odkurzaniu jak najszybciej naładować robota w stacji ładującej. Zbyt długa przerwa może mieć negatywny wpływ na żywotność akumulatora.
- 3. Jeśli robot nie zostanie uruchomiony ze stacji ładującej, po zakończeniu pracy robot powróci do pozycji początkowej.
30. Co zrobić z robotem na okres wakacyjnego wyjazdu?
Stacja ładująca (nie podłączona): Przechowując robota bez ładowania przez dłuższy okres czasu (powyżej 3 miesięcy) należy wyjąć akumulatory i przechować je oddzielnie w temperaturze pokojowej. Przed wyjęciem akumulatory należy naładować do 50% pojemności). Pozwoli to zachować wydajność akumulatorów.
31. Kiedy wiadomo, że trzeba wymienić akumulatory?
Wyświetlacz nie włącza się lub na robocie wyświetla się czerwony symbol akumulatora. Jeśli akumulator jest całkowicie naładowany i wyświetli się kod błędu E:2x, akumulatory mogą być zużyte lub słabej jakości. Należy skontaktować się z centrum kontaktowym dla klientów firmy Electrolux w celu sprawdzenia lub kupienia nowego zestawu akumulatorów (należy wymienić oba akumulatory, ponieważ stanowią komplet). Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
32. Jaki jest przewidywany przez producenta czas pracy robota?
Z nowym akumulatorem robot odkurza przez około 40 minut. w zależności od rodzaju podłogi (na odkurzanie dywanu zużywa się więcej energii niż odkurzanie twardej podłogi) w trybie normalnym. Odkurzanie w trybie ECO może wydłużyć czas pracy do 60 minut. Odkurzanie w obszarze z dużą liczbą przeszkód może również doprowadzić do szybszego wyczerpania akumulatora.
33. Czy można samodzielnie wymienić akumulator?
Tak, można samodzielnie wymienić akumulator. Należy postępować zgodnie z instrukcją obsługi. Zawsze wymieniać jednocześnie oba akumulatory. Patrz (Instrukcja obsługi na stronie 15. Wymiana akumulatorów).
34. Jak długo powinno trwać ładowanie robota?
Czas całkowitego ładowania wynosi ok. 3 godzin. Ładowanie podczas przerwy w odkurzaniu trwa około 2 godzin.
35. Jak wyjąć / wymienić akumulator?
Komory akumulatora znajdują się od spodu robota. Odkręć pokrywy komór akumulatora wkrętakiem (PH2). Wymienić akumulatory na nowe i założyć pokrywy. Uwaga! Koniecznie wymienić oba akumulatory. Stosować wyłącznie oryginalne akumulatory dostarczone przez producenta. (Instrukcja obsługi na stronie 15. Wymiana akumulatora). Przed utylizacją urządzenia należy wyjąć z niego akumulatory i bezpiecznie je zutylizować.
36. Akumulatory nie ładują się.
Przewód zasilający i stacja ładująca nie są prawidłowo połączone oraz/lub zasilacz nie jest prawidłowo podłączony do gniazda sieciowego. Brak połączenia między stykami ładującymi robota a stacją ładującą. Podłączyć wtyczkę przewodu zasilacza do stacji ładującej. Podłączyć zasilacz do gniazda sieciowego. Upewnić się, że styki ładujące robota i stacja ładująca są połączone. Sprawdź, czy wtyczka i przewód nie są uszkodzone. Wyczyścić styki robota jak i stacji ładującej suchą szmatką.
37. Akumulatory przestały się ładować lub czas pracy jest krótki / akumulatory szybko się wyczerpują.
Upłynął okres żywotności akumulatora. Wymienić akumulatory. Zawsze wymieniać oba akumulatory jednocześnie. Uwaga. Akumulatory objęte są 6-miesięczną gwarancją. Wyczyścić styki robota jak i stacji ładującej suchą szmatką.
38. Dlaczego robot nie ładuje się lub ładowanie wydaje się trwać bez końca?
- Przewód zasilający i stacja ładująca nie są prawidłowo połączone oraz/lub zasilacz nie jest prawidłowo podłączony do gniazda sieciowego. Rozwiązanie: Podłączyć wtyczkę przewodu zasilacza do stacji ładującej. Podłączyć zasilacz do gniazda sieciowego.
- Brak połączenia między stykami robota i stacji ładującej. Rozwiązanie: Upewnić się, że stacja ładująca i robot stoją na równym podłożu, a styki robota i stacji ładującej mają za sobą kontakt.
- Sprawdzić, czy wtyczka i przewód są uszkodzone.
- Wyczyścić styki robota jak i stacji ładującej suchą szmatką. (Instrukcja obsługi na stronie 15. Czyszczenie styków) (Instrukcja obsługi strona 8. Instalacja robota do odkurzania).
39. Czy można kupić pilot zdalnego sterowania robotem?
Nie, robot nie ma pilota zdalnego sterowania. Do sterowania robotem służy wyświetlacz lub aplikacja na telefon.
40. Czy można umieścić stację ładującą pod krzesłem / łóżkiem gdy stacja może tam się zmieścić?
Nie, stację ładującą trzeba ustawić zgodnie z instrukcją obsługi. Nic nie może znajdować się nad stacją ładującą. Należy zachować 50 cm wolnego miejsca po obu stronach i 1,5 m wolnego miejsca z przodu.
41. Czy przeniesienie stacji ładującej podczas pracy robota spowoduje problem?
Nie zaleca się przenoszenia stacji ładujacej w czasie pracy robota. Gdy robot wymaga ładowania podczas okurzania, powróci do stacji ładującej (robot ma wystarczająco energii, aby powrócić do ostatniego znanego położenia stacji ładującej). Jeśli stację ładującą zabrano z pierwotnego położenia, robot uruchomi „tryb wyszukiwania” stacji ładującej. Wymaga to czasu i akumulator może się rozładować zanim robot odnajdzie stację ładującą. Może to mnieć wpływ na skuteczność odkurzania jeśli robot nie będzie mógł się podładować i dokończyć odkurzania.
42. Czy można robotem odkurzać gruby dywan? Jaka jest maksymalna grubość dywanu?
Robot może wspiąć się na wysokość 2,2 cm Uwaga: robot najpierw odkurza wokół dywanu o średnim włosiu (<1,5cm-2,2cm), a później wraca, aby odkurzyć dywan oddzielnie. Robot nie odkurza dywanów o długim włosiu. Kiedy robot dojedzie do krawędzi kontynuuje odkurzanie pozostałej części pomieszczenia.
43. Czy można używać robota, gdy w domu są zwierzęta?
Tak, można używać robota. Sugerujemy, aby nie pozostawiać zwierząt domowych samych z robotem. Uwaga: uszkodzenia lub nieprawidłowe działanie robota spowodowane przez zwierzęta domowe nie są objęte gwarancją.
44. W domu są progi. Czy jest to problem dla robota?
Nie, robot rozpoznaje przeszkody na podłodze, na przykład schody i progi. Na podstawie obliczeń robot jest może poruszać się w bezpieczny sposób. Uwaga: w niektórych przypadkach, np. gdy występują różnice wysokości podłogi lub progi nie są symetryczne, robot może mieć trudności w czasie powrotu (może utknąć na podwyższeniu, gdy próg nie jest symetryczny).
45. Czy potrzebny jest inny odkurzacz, gdy używa się robota?
Tak, w miejsca do których robot nie może dotrzeć, jak klatki schodowe, półki na książki, obszary pod bardzo niskimi meblami, itd. Regularne użytkowanie robota pozwala jednak zmniejszyć całkowitą ilość kurzu w pomieszczeniu. Z tego względu można rzadziej odkurzać ręcznie.
46. Co się stanie, gdy w miejscu już zarejestrowanym przez robota pojawi się nowa przeszkoda?
Robot poradzi sobie z taką sytuacją. Rozpozna nowy obiekt i odpowiednio zmieni przebieg pracy. Może to obniżyć skuteczność odkurzania lub je wydłużyć. Należy postępować zgodnie z instrukcją. Aby uniknąć tego rodzaju problemów sugeruje się użycie robota w godzinach pracy (gdy nikogo nie ma w domu).
47. Jak robot rozpoznaje przeszkody lub progi?
Przed pokonaniem progu lub przeszkody robot zatrzyma się i sprawdzi: - wysokości progu / przeszkody - czy można odkurzać obszar po drugiej stronie.
48. Czy robot znajdzie drogę powrotną, gdy odkurza kilka pomieszczeń położonych obok siebie?
Normalnie robot odnajdzie drogę powrotną jeżeli akumulator jest wystarczająco naładowany. Robot może wymagać podładowania w trakcie odkurzania, ale będzie kontynuował odkurzanie aż do jego zakończenia.
49. Czy robot może utknąć (pod łóżkiem, między krzesłami)?
Nie, robot nie wjedzie w miejsca, w które się nie zmieści. Jeśli jednak robot utknie, przestanie odkurzać i podejmie próbę wydostania się. Jeśli operacja się powiedzie, robot będzie kontynuował odkurzanie. Jeśli operacja nie powiedzie się, robot zatrzyma się i wyświetli kod błędu na wyświetlaczu. Należy wtedy umieścić robota w pozycji początkowej i ponownie rozpocząć odkurzanie. Należy postępować zgodnie z instrukcją (Instrukcja obsługi, rozwiązywanie problemów z obszarem odkurzania). Jeśli robot utknie ponownie w tym samym miejscu, należy to miejsce odgrodzić, aby uniknąć ponownego utknięcia robota i zadzwonić do centrum kontaktowego dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
50. Czy ustawienia zegara będą zachowane po wymianie akumulatorów lub gdy urządzenie nie będzie ładowane przez dłuższy okres czasu?
Dopóki robot znajduje się w zasięgu sieci bezprzewodowej Wi-Fi i jest zalogowany, harmonogram i zegar zostaną przywrócone w ciągu kilku minut.
51. Czy robot może zakłócać działanie innych urządzeń elektrycznych, jak telefon komórkowy, funkcje zdalnego sterowania itp?
Robot jest urządzeniem spełniającym odpowiednie normy i będzie działać bezpiecznie w środowisku domowym.
52. Czy robot musi pracować przy dobrym oświeleniu?
Nie, światło nie jest potrzebne. Należy zauważyć, że silne światło słoneczne może negatywnie wpłynąć na wydajność odkurzania.
53. Co należy zrobić, gdy wyświetli się komunikat o błędzie?
- Lista kodów błędów znajduje się w instrukcji obsługi w rozdziale dotyczącym rozwiązywania problemów.
- Wszelkie komunikaty o błędach wyświetlane na robocie wyświetlą się również w aplikacji. W aplikacji będą również wskazówki dotyczące działań naprawczych. Komunikaty o błędach w instrukcji powinny być równoważne komunikatom wyświetlanym na robocie.
54. Komunikaty o błędach
- Lista kodów błędów znajduje się w instrukcji obsługi w rozdziale dotyczącym rozwiązywania problemów.
- Wszelkie komunikaty o błędach wyświetlane na robocie wyświetlą się również w aplikacji. W aplikacji będą również wskazówki dotyczące działań naprawczych. Komunikaty o błędach w instrukcji powinny być równoważne komunikatom wyświetlanym na robocie.
55. Czy można odkurzać robotem na zewnątrz?
Nie, robot jest przeznaczony do użytkowania wewnątrz pomieszczeń.
56. Czy można odkurzać robotem w łazience?
Tak, ale na podłodze nie może być wody ani wilgoci. Uwaga: robot nie jest wodoodporny i nie wolno go używać na mokrej powierzchni.
57. Czy można robotem uprzątnąć wodę / odkurzyć mokre przedmioty?
Nie, robot nie jest modelem przeznaczonym do kontaktu z wodą, zatem nie wolno nim odkurzać mokrych powierzchni ani zbierać mokrych przedmiotów.
58. Czy należy na coś szczególnego zwrócić uwagę przy pierwszym odkurzaniu pomieszczenia?
Przed rozpoczęciem odkurzania należy usunąć z podłogi małe i delikatne przedmioty, jak odzież, sznury od zasłon, papier oraz przewody zasilające. Jeśli urządzenie przejedzie nad przewodem zasilającym i pociągnie go, może dojść do ściągnięcia przedmiotu ze stołu lub półki. Większe/wyższe przedmioty, jak krzesła, można zostawić ponieważ robot ominie je podczas sprzątania. Lustra na ścianie bądź okna od sufitu do samej podłogi (chyba że mają kilkucentymerową ramę) mogą zakłócać działanie robota.
59. Jak zainstalować stację ładującą?
Umieścić stację ładującą na podłodze tak, aby tylną ścianką przylegała do ściany. Podłączyć wtyczkę przewodu zasilającego do gniazda zasilania z tyłu stacji. Włożyć zasilacz do gniazda w ścianie. Zwinąć zbędną część przewodu z tyłu stacji. Zapewnić wolną przestrzeń 0,5 m po bokach oraz 1,5 m z przodu stacji ładującej.
60. Jak uruchomić robota?
Umieścić robota w stacji ładującej. Symbol akumulatora zacznie migać na czerwono, sygnalizując niski poziom naładowania akumulatora i ładowanie. Uwaga: Robot nie jest fabrycznie całkowicie naładowany przy pierwszym rozpakowaniu. Aby uzyskać najlepszą wydajność zaleca się pobrać aplikację „PUREi9” w sklepie z aplikacjami App Store lub Google Play, a następnie postępować zgodnie z instrukcją, aby utworzyć konto i połączyć się z robotem. Należy także upewnić się (za pośrednictwem aplikacji), że robot ma najnowsze oprogramowanie.
61. Czy można używać robota (tymczasowo) bez stacji ładującej (np. na innym piętrze)?
Tak, robot może działać bez stacji ładującej aż do wyładowania akumulatorów. Należy uruchomić robota z pozycji, gdzie powinna znajdować się stacja ładująca: umieścić robota na podłodze naprzeciw ściany. Zapewnić wolną przestrzeń 0,5 m po bokach oraz 1,5 m z przodu stacji ładującej. Jeśli robota uruchomiono bez stacji ładującej, powróci on do pozycji początkowej i po prostu zatrzyma się bez dokowania. Aby użytkować robota regularnie na innym piętrze, można dokupić stację ładującą na każde piętro.
62. Czy można użytkować robota bez aplikacji w telefonie?
Tak, ale w tym przypadku tryb harmonogramu jest niedostępny.
63. Jak ustawić harmonogram robota?
Harmonogram (dni i godziny) można ustawić w robocie wyłącznie przy pomocy aplikacji.
64. Czy należy aktualizować oprogramowanie robota?
Tak, jest to zawsze zalecane, aby zapewnić najlepszą wydajność i można to zrobić przy pomocy aplikacji.
65. Jak można uaktualinić oprogramowanie robota?
Za pomocą aplikacji smartfona.
66. Symbol Wi-Fi zniknął / symbol Wi-Fi miga.
Jeśli robot zgubił sygnał Wi-Fi, symbol sieci Wi-Fi miga. Brak sieci bezprzewodowej. Router domowy nie działa lub robot jest poza zasięgiem Wi-Fi. Jeśli robot wogóle nie był podłączany do sieci bezprzewodowej, symbol Wi-Fi jest niewidoczny. Jeśli symbol świeci się stale, robot nawiązał połączenie z routerem.
67. Czy mogę używać więcej niż jeden smartfon do sterowania robotem?
Tak, możesz używać więcej smartfonów dla tego samego robota (bez ograniczeń) jeśli konto jest takie same.
68. Czy muszę zaktualizować aplikację telefonu?
Tak, zdecydowanie polecamy używać najnowszej wersji aplikacji.
69. Jak mogę znaleźć najnowszą wersję aplikacji telefonu?
Możesz uzyskać automatyczne powiadomienie przesłane na twój telefon, gdy dostępne są nowe wersje.
70. Nie mam Wi-Fi w domu, czy mogą użyć aplikacji telefonu?
Nie, potrzebujesz połączenia Wi-Fi do podłączenia robota do sieci. Aplikacja w telefonie. komunikuje się z robotem za pośrednictwem sieci Wi-Fi.
71. Jak można zaktualizować aplikację w telefonie?
Proces jest taki sam, jak dla innych aplikacji w telefonie.
72. Co można zrobić, gdy zderzak się zablokuje?
Należy sprawdzić zderzak i usunąć wszelkie drobiny, które mogłyby go zablokować. Jeśli problem nadal występuje, należy się skontaktować z centrum kontaktowym dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
73. Co zrobić, gdy koło się nie kręci?
- Przednie koła: usunąć zaplątane włosy i podobne zanieczyszczenia z głównych kół, aby umożliwić ich swobodne obracanie.
- 2. Małe koła: wymontować ostrożnie przy użyciu małego śrubokręta i wyczyść. Postępować zgodnie z instrukcją obsługi - Czyszczenie kół 1.-2.
74. Robot hałasuje podczas odkurzania/pracy.
Wyczyścić spód robota, ponieważ w jego elementach mógł zagnieździć się jakiś przedmiot:
- Główna szczotka (Instrukcja obsługi Czyszczenie szczotki obrotowej).
- Szczotka boczna (Strona Instrukcji Obsługi - czyszczenie szczotki bocznej).
- Główne koło (Instrukcja Obsługi strona 14. Czyszczenie Kół 1.-2.).
75. Robot zatrzymuje się podczas pracy, bez zapalonych lampek lub komunikatu o błędzie.
- Rozładowany akumulator. Wyświetlacz jest ciemny. Naładować akumulator.
- Robot może się także zatrzymać, gdy nastąpi ponowne uruchomienie systemu spowodowane błędem w oprogramowaniu, wówczas bieżąca pamięć zostaje skasowana (Wyświetlacz działa). Po naciśnięciu przycisku uruchomienia rozpocznie się nowy cykl odkurzania, sugeruje się, aby ustawić robota w punkcie startowym (stacja ładująca) i proces odkurzania uruchomić od początku. Zastosować odkurzanie punktowe, gdy pozostanie tylko niewielki obszar. (Instrukcja Obsługi Strona 9. Tryby czyszczenia / 10 czyszczenie punktowe).
76. Robot spada (ze schodów lub innych wysokości).
Prosimy skontaktować się z centrum kontaktowym dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
77. Robot nie mógł znaleźć stacji ładującej.
Stacja ładująca jest zbyt blisko innej przeszkody (przeszkód). Ustawić stację ładującą zapewniając 0.5 m wolnej przestrzeni z lewej i prawej strony oraz 1,5 m z przodu. Według Instrukcji Obsługi Instalacja robota do odkurzania).
78. Wyświetlacz jest ciemny.
Rozładowane akumulatory. Naładować robota.
79. Na wyświetlaczu migają liczby.
Jeśli wyświetlacz miga (z wyjątkiem symbolu Wi-Fi) zadzwoń do centrum kontaktowego dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
80. Robot zassał wodę.
Konieczna będzie wymiana silnika w autoryzowanym centrum serwisowym firmy Electrolux. Uszkodzenie silnika spowodowane dostaniem się wody nie jest objęte gwarancją. Prosimy skontaktować się z centrum kontaktowym dla klientów firmy Electrolux. Szczegółową informację, jak się z nami skontaktować można znaleźć na witrynie internetowej w rozdziale serwis lub w aplikacji na urządzenia przenośne.
81. Robot nie uruchamia się, „miga symbol pojemnika na kurz”.
Nie włożono pojemnika na kurz lub nie zamknięto go prawidłowo. Włożyć pojemnik na kurz do robota i prawidłowo zamknąć pokrywę.
82. Robot wyświetla niewłaściwą godzinę.
Robot nie uzyskał informacji o aktualnej godzinie z serwera. Upewnić się, że robot jest podłączony do Internetu i odczekać, aż zsynchronizuje czas. Jeśli robot nie odbierze właściwego czasu w ciągu 24 godzin, powtórzyć procedurę inicjalizacji i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi w aplikacji w telefonie. - Strona instrukcji obsługi - Jak połączyć się z robotem?
83. Czy robot ma zabezpieczenie przed dziećmi?
Nie. W razie konieczności wyłączyć robota (wcisnąć i przytrzymać przycisk Rozpoczęcia / Wstrzymania).
84. Czy można używać robota, gdy aktywny jest domowy system alarmowy?
Jeśli w domu działa system alarmowy oparty na wykrywaniu ruchu, prawdopodobnie przed użyciem robota trzeba skonfigurować tryb „zwierzę domowe” (jeśli taki tryb jest dostępny). W celu uzyskania dodatkowych informacji należy skontaktować się z dostawcą / sprzedawcą systemu alarmowego.
85. Czy osoby z rozrusznikem serca mogą użytkować robota?
Nie ma żadnego ryzyka dla użytkowników z wszczepionym rozrusznikiem serca. Nie ma żadnego ryzyka dla oczu dzieci.
86. Czy czujniki/kamera są niebezpieczne dla dzieci lub oczu?
Nie, nie ma żadnego ryzyka. Laser jest bezpieczny, co jest potwierdzone certyfikatem.
Łączność sieciowa
1. Co jest potrzebne, aby korzystać z zalet łączności sieciowej?
– Smartfon lub tablet z zainstalowaną aplikacją. Należy pobrać aplikację ze sklepu Apple lub Google Play.
– Apple: telefon lub tablet. System operacyjny iOS 8.0 lub nowszy. Android: telefon lub tablet. System operacyjny Android 4.0.3 lub nowszy.
– Router Wi-Fi działający w standardzie 2,4 GHz b/g/n z zabezpieczeniem WPA lub WPA2 i połączeniem z internetem.
– Urządzenie Electrolux z funkcją łączności sieciowej.
2. Co jest potrzebne, aby korzystać z połączenia Wi-Fi?
– Potrzebna jest standardowa sieć Wi-Fi działająca w paśmie 2 GHz (nie 5 GHz), o dużej sile sygnału w miejscu, gdzie znajduje się piekarnik.
– Hasło do sieci Wi-Fi
– Aplikacja zainstalowana w urządzeniu z systemem operacyjnym iOS lub Android.
– Jeśli w domu dostępnych jest kilka sieci Wi-Fi, smartfon lub tablet powinien być połączony z tą samą siecią co piekarnik.
3. Co zrobić, jeśli telefon jest połączony z inną siecią Wi-Fi i/lub w aplikacji wyświetla się komunikat o błędzie z informacją, że telefon jest połączony z inną siecią Wi-Fi?
Należy odłączyć telefon/urządzenie od „niewłaściwej” sieci Wi-Fi i nawiązać połączenie z siecią, z którą połączony jest piekarnik. (System iOS: Ustawienia > Wi-Fi > kliknąć „niewłaściwą” sieć Wi-Fi” > Zapomnij tę sieć. Następnie należy nawiązać połączenie z siecią Wi-Fi, z którą połączony jest piekarnik).
4. Co zrobić, jeśli urządzenie znajduje się w takim miejscu w domu, gdzie nie ma mocnego sygnału sieci Wi-Fi?
W przypadku, gdy urządzenie znajduje się w miejscu, gdzie jest słaby sygnał sieci Wi-Fi, może okazać się konieczne zastosowanie wzmacniacza sygnału sieci Wi-Fi.
5. Czy inni członkowie rodziny lub dodatkowe smartfony/tablety mogą połączyć się poprzez aplikację z tym samym urządzeniem?
Tak – wystarczy pobrać aplikację, zalogować się, używając tych samych danych logowania i upewnić się, że smartfon lub tablet jest połączony z tą samą siecią Wi-Fi co urządzenie.
Pytania dotyczące funkcji łączności sieciowej i piekarnika CombiSteam Pro Smart
1. Czy można sterować piekarnikiem, będąc poza domem?
Obecnie można sterować piekarnikiem tylko, gdy telefon/tablet jest połączony z siecią domową (tą samą siecią Wi-Fi, z którą połączony jest piekarnik).
2. Gdzie można znaleźć informacje o tym w jaki sposób podłączyć i uruchomić piekarnik CombiSteam Pro Smart?
Należy zapoznać się ze Skróconą instrukcją obsługi piekarnika CombiSteam Pro Smart.
3. Podczas korzystania z kamery na obrazie pojawiają refleksy. Jak poprawić jakość obrazu?
Czasem, w bardzo jasnej kuchni lub w kuchni ze lśniącą podłogą, na szybie piekarnika mogą pojawiać się refleksy, które negatywnie wpływają na jakość obrazu z kamery. W takiej sytuacji zaleca się zmniejszenie jasności światła padającego na szybę piekarnika (jeśli to możliwe) lub zastosowanie osłony kamery znajdującej się na wyposażeniu piekarnika.
4. Nic nie widać na obrazie z kamery albo obraz jest rozmyty lub zniekształcony. Jak poprawić jakość obrazu?
Zaleca się wykonanie następujących czynności:
– Sprawdzić i oczyścić obiektyw kamery (oraz szybę piekarnika przed kamerą)
– Należy pamiętać, że niektóre programy działają przy wyłączonym oświetleniu piekarnika, a podczas wytwarzania pary może ona znacznie ograniczać widoczność
– Wyłączyć i ponownie włączyć tryb widoku z kamery
– Ponownie uruchomić aplikację
5. Czy można używać pary do tradycyjnych przepisów?
Tak! Użycie pary może sprawić, że efekty pieczenia będą jeszcze lepsze. Można skorzystać funkcji „Konwerter funkcji pary” w sekcji „Asystent pieczenia” aplikacji My Electrolux Kitchen, aby dostosować ustawienia dla różnych przepisów do użycia pary.
6. Czy trzeba wstępnie nagrzewać piekarnik lub czekać, aż się nagrzeje w przypadku przesyłania przepisów z aplikacji do piekarnika?
Wszystkie nasze przepisy przewidują rozpoczęcie pieczenia w zimnym piekarniku, nie jest więc konieczne jego wstępne nagrzewanie. Zaleca się również umieszczenie potrawy w piekarniku przed przesłaniem przepisu do piekarnika.